Alla inlägg under februari 2008

Av Linda Berggrensson - 18 februari 2008 19:25

...usch, nej känner mig inte helt bra.

Nyser och snorar som sjutton även om det inte kommer några @ ur min nos. Får ju hoppas att det inte blir något som ska hålla i sig. 

Av Linda Berggrensson - 17 februari 2008 13:12

Speciellt i år!

Mitt under melodifestivalen i går såg jag ett missat samtal från min lillebror. Reste mig från soffan och gick till ett ställe där det var möjligt att prata i telefon utan schlageryra...toaletten. Väl där inne ringde jag upp honom.

- Hej, det är M. Jag ville bara berätta att jag fått en son idag.

- VA!

Jag förstod inte riktigt vad han sa, mitt femte syskonbarn skulle ju inte komma förrän om en månad.

När min värsta chock lagt sig fick jag veta att lille "Villervalla" hade kommit till världen genom akut kejsarsnitt-havandeskapsförgiftning under eftermiddagen och att mor och son under omständigheterna mådde bra, tack o lov!


Tänk att jag blivit faster igen, känns helt fantastiskt!

Är så nyfiken på detta lilla liv. Han måste ju vara ganska liten. Vikten var 2800g men någon längd hade man inte fastställt. Kan inte sluta tänka på honom. Han är säkert lika fin som sin bror M. Lille M som nu blivit storebror.


Förresten har ni tips på fina pojknamn, tas de tacksamt emot :-) Namn till den lille gossen var ju inte helt bestämt ännu.


Nu ska jag fortsätta fantisera lite...




Av Linda Berggrensson - 16 februari 2008 08:41

...det är ju bara det bästa som finns!

Klarblå himmel och en strålande morgon sol. Efter en vecka i värmen nyligen är det precis detta man vill ha med sig när man kommer hem.


Kanske det är så att våren kommit nu då? Jag behöver ingen blaskig snö denna sidan sommaren inte!


Ha en go lördag, det ska jag!

Kram



Av Linda Berggrensson - 15 februari 2008 22:38

...finns det något bättre?


Är nyss hemkommen från A o S, goda vänner som jag är oerhört glad över att få ha så nära. Vänskap är, för mig mycket, värdefullt och jag tycker det är viktigt att visa sin respekt och uppskattning för denna relation. Tack, tack käraste ni!!!


Nu har barnen lagt sig i "bingen"och snart är det min tur. Zzzz


I morgon ska jag och mannen sjunga på bröllop. Ska bli härligt att se lyckoruset hos dessa nyblivna turturduvor igen. Det var någon månad sedan. 


Sov Gott! 

Av Linda Berggrensson - 15 februari 2008 17:41

Som älskar fredagar menar jag!

Underbart med ny helg, helt enkelt.

Av Linda Berggrensson - 14 februari 2008 22:26

Operationen gick bra och min kära är nu hemma med ett stort bandage om benet. Annars är han inte precis påverkad av ingreppet, inte än i alla fall.

Alla hjärtans dag, vår bröllopsdag blev inte så tokig trots allt. Mc Donalds mat  och en halv muffins...kan man väl inte direkt klaga på, eller? Hmm, jag är kanske inte så förtjust i denna snabbmat, men resten av familjens medlemmar är tyvärr beundrare.

Nåväl det kommer fler dagar för romatiska och mer exotiska middagar som sagt och jag är glad att dagen blev så bra som den blev. I morgon är man åter i vardagen, jobb och så. Skönt och lite (bara lite) trist samtidigt. Ska bli kul att se förändringen på jobb, träffa kollegor och barn.


Förresten...idag har det som ni vet flödat av kärleksförklaringar både hit och dit, kors och tvärs. MEN jag vet att två som står oss nära tagit steget, den ena fria, den andra sa ja så...de ska gifta sig!!!  Grattis till er!

Av Linda Berggrensson - 14 februari 2008 13:38

i magen är det. Mannen ligger nämligen på operationsbordet nu. Lämnade honom för en stund sedan i Trelleborg, det känns så märkligt. Men det går säkert hur bra som helst. Vi får väl se vad vi kan hitta på för mysigt när han kommer hem i kväll ...idag är det ju alla hjärtans dag och vår bröllopsdag. Jo minsann, kl 16.00 är det 9 år sedan vi sa JA till varandra. Det blir kanske inte så mycket romantik denna bröllopsdagen, men det kan jag klara mig utan. Det finns ju fler dagar att fira på och vi har ju nyss haft en hel vecka i solen, bara D och jag. Mysigt!



Av Linda Berggrensson - 14 februari 2008 08:44

Ja, så var man åter i kylan. Har haft en härlig vecka som jag får återkomma till. Nu ska jag besiktiga bilen som det tydligen är körförbud på, aj, aj.


Ses sen! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards