Alla inlägg under december 2008

Av Linda Berggrensson - 31 december 2008 16:20


är ett år som varit ett av de bättre på länge, i alla fall för mig. Detta beror dels på mig själv, men också på er som på något sätt korsat min väg genom året. Jag har många att tacka för goda råd, stor glädje, hårt slit och tokiga stunder.  Ja, för alla de saker ni låtit mig vara med och dela med er!

Själv har jag, väldigt kort, sammanfattat en eller flera positiva händelser som inträffat i var månad under 2008.


Januari: En månad då jag tog ett nytt kliv i min karriär. Jag fick en tjänst i ett annat rektorsområde och tillsammans med underbara kollegor och bra ledning startade vi upp en ny förskola. Visans förskola med musikprofil och utomhuspedagogik.


Februari: Jag och mannen åkte på en underbar resa till Gran Canaria. En vecka på ”tu man hand” inte illa. Min brorsson Malcolm föddes, en hel månad för tidigt.


Mars: Var jag och mannen, återigen på vuxenäventyr, i Karlstad för att heja fram Calaisa i melodifestivalen. Det gick ju inte så bra, men en trevlig helg var det minsann. Mars månad var också en månad då jag fick en betydelsefull vändpunkt i mitt liv, något jag är oerhört tacksam för.


April: Firade vi mannens födelsedag och Valborg med underbara vänner. En fest värd att minnas för all evighet. Ett så härligt umgänge vi har och det har vi er att tacka för.


Maj: Döptes lille Malcolm, jag och min man hade skrivit en egen vaggsång till honom som vi framförde i kyrkan.


Juni: Firade vi en underbar midsommar med våra goa vänner A och S.


Juli: Var vi på semester i vårt paradis Småland, en härlig vecka med diverse äventyr.


Augusti: The young ones (min man) hade en kanonspelning i 60-talstältet på Malmöfestivalen. Det var verkligen en superrolig kväll.


September: Planerade vi en stor omorganisation på jobb, något jag var väldigt positiv till och därmed också drev ganska aktivt.


Oktober: Lilla Julian kom till oss, spänningen var stor då vi har redan hade många oktoberdagar att fira. Lilla J fick dock en alldeles egen dag, så skönt. I slutet av månaden var jag och min vän M i Bremen på ”ölfestival”, en spännande och lärorik upplevelse.


November: Började julens alla spektakel närma sig med långa och spännande planeringar inför dessa.


December: En intensiv men helt underbar månad, med massor av glada stunder och fina möten med människor som aldrig upphör att förvåna en med sin kärlek och vänskap!!!


Tack alla som varit med och gjort att 2008 är ett år som jag kommer att se tillbaka på med många fina minnen. Ett år som hjälpt mig att gå i rätt riktning och se fram emot att ta nya tag 2009.


Mitt varmaste tack går till min familj som alltid finns mig nära. En underbar man och tre fantastiska söner! Tillsammans leder vi varnadra genom våra liv. Jag älskar er!


Ett gott slut och ett riktigt Gott nytt år till er alla!


Av Linda Berggrensson - 30 december 2008 17:04

har jag och min Daniel varit ett par!


Just i dag för 18 år sedan hade vi bestämt träff och blev direkt sammanlänkade med varandra...


Tänk att jag delat fler dagar (jag minns) med min andra hälft än utan honom, inte illa trots mina ringa 32 år...eller?


Puss min hjälte, mitt allt!

Av Linda Berggrensson - 29 december 2008 11:56

har börjat!

En inomhus turnering i fotboll. I dag ska mina småkillar spela med p.97 och jag ska såklart dit och heja!!!


I kväll ska vi till våra vänner A och V i Höllviken.  Det är så härligt med semester, man hinner med sådant man annars bara har tid att tänka på. 


Kram

Av Linda Berggrensson - 28 december 2008 18:06

Idag, om bara en liten stund, ska jag träffa en av mina finaste vänner N, något jag verkligen längtat efter lääänge. Tänk att vi som levde så nöra, sida vid sida i tre år nu träffas så sällan, inte för att vi vill ses så sällan utan för att det inte går att få i ho med våra liv...


Jag ska njuta!




Av Linda Berggrensson - 25 december 2008 14:49

En härlig dag med familjen, god mat och snaps, Kalle Anka och co. på tv, tomte och massa paket...


Det blev en del julsånger och annat smått och gott. I kväll ska barnen umgås med sin mormor. Jag och mannen ska träffa ett par vänner och vad kvällen leder till, det får vi se...


Hoppas ni får en bra juldag!

Kram

Av Linda Berggrensson - 23 december 2008 22:34

ÖNSKAR JAG ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL!!!

Av Linda Berggrensson - 20 december 2008 11:41

Idag är det dax för mig att enbart njuta av julkonsert, ahh.

Sitta och betrakta, skratta när jag vill, sjunga med när jag vill, slumra till om så skulle behövas, ja, det är jag som ska underhållas och inte prestera ett smack! Nice...


I kväll ska killarna vara hos farmor och farfar, jag och mannen ska umgås...länge sen sist. Kvällen ska delas med övriga gänget kring dagens tokroliga julkonsert, kan tro att kvällen också blir hur kul som helst!


Ha en fin lördag!

Kram

Av Linda Berggrensson - 18 december 2008 14:30

I dag är det dax...en traditionell och avmånga efterlängtad julkonsert står på tur. Det ska bli väldigt roligt! Vanliga och mindre vanliga sånger i olika arrangemang, långklänning för damerna (en ny uppsydd för mig) och smoking för herrarna detta tillsammans med och en väldig massa julstämning...


I morgon är det julfest på jobb, resten av dagen tänker jag ägna åt mig och mina småkillar...


Nu ska det fixas i ordning lite inann jag ger mig av!

Kramar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards