Alla inlägg den 13 december 2008

Av Linda Berggrensson - 13 december 2008 11:23

Luciafirandet på jobb i går blev väldigt vackert. Snön låg på marken och kom samtidgt från himlen. Ljuslyktor hängde i träden. Anhöriga stod på gården med stor förväntan, så tillslut kom de... barnen som sjöng så fint och var gulliga... Glögg och lussekatter serverades i lusthuset pch alla var så glada över att dela en luciamorgon.


Kom i väg lite tidigare från jobb, tackvare underbara kollegor, det hanns med en snabb runda hem, packa ner kvällens ateraljer och sen bar det i väg till Carolikyrka för att ställa i ordning. Det blev verkligen fint, vår planering inför konserten blev till verklighet och jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd. 


KL 16 kom min favorit E och sjöng upp oss, hon är helt fantastisk. Röstens skrovligheter var som bortblåsta efter några övningar. Två timmars rep innan det blev en god räkmacka på  på Kniv och Gaffel... lite läppstift och glitter spray i håret. 35 damer på en toalett, trångt med många dofter, fniss och just glitter


Så kl 19 var det dax, 35 vitklädda damer skrider in med ljus i Carolikyrka, konserten är i gång och för att fatta mig kort räcker det att säga: FANTASTISKT! Det var verkligen en vacker, stämningsfull och varierande konsert, där Py tillsammans med vår kör och musikerna delade med sig av en nalkande jul...


Efter konserten var vi på Paddys, åt och drack. Där fick jag en ny syn på många körmedlemmar,  vi hade toppen trevligt och jag längtar tills vi startar upp i januari igen,,,


Tack till alla er som kom till Caroli!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards